Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2012

Γιατί συμφέρει το γρήγορο στροφάρισμα

Πρώτα, ας δούμε γιατί το γρήγορο στροφάρισμα με μεσαίο γρανάζι είναι πιό οικονομικό από το αργό στροφάρισμα με μεγάλο γρανάζι (και μεγαλύτερη οικονομία είναι ιδιαιτέρως σημαντική όταν τρέχετε μετά το ποδήλατο, όπως στο τρίαθλο, έτσι;)



Σκεφτείτε το έτσι για ένα λεπτό – άν ανεβείτε μια ανηφόρα με σχέση γραναζιών 39/25 (μεσαίος δίσκος) στις 100 σ/λ, και μετά ανεβείτε την ίδια ανηφόρα με πολύ μεγαλύτερη σχέση -53/17 (μεγάλος δίσκος) στις 50 σ/λ - η ταχύτητά σας επάνω στην άσφαλτο θα είναι ακριβώς η ίδια.  Η διαφορά είναι ότι ο πίσω τροχός γυρνάει 1.56 φορές το λεπτό με την πρώτη σχέση, ενώ γυρνάει 3.12 φορές το λεπτό με τη δεύτερη σχέση.  Τότε γιατί η σχέση 39/25 στις 100 σ/λ είναι καλύτερη από τη σχέση 53/17 στις 50 σ/λ;

Γενικά, για να ανεβείτε μια ανηφόρα απαιτείται ο ίδιος κόπος, είτε στροφάρετε γρήγορα, είτε όχι.  Όταν όμως παλεύετε με ένα μεγάλο γρανάζι, οι μυς του ποδιού κάνουν ένα μεγάλο ποσοστό δουλειάς με κάθε στροφή των πενταλιών.  Οι τετρακέφαλοι ζορίζονται!  Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερο μυϊκό κάματο ο οποίος όχι μόνο επηρεάζει αρνητικά την απόδοση στην υπόλοιπη διαδρομή και κάνει και πολύ δύσκολο το τρέξιμο μετά το ποδήλατο!.

Όταν στροφάρετε με μικρό γρανάζι και περισσότερες στροφές ανά λεπτό, η δουλειά μοιράζεται σε περισσότερες στροφές των πενταλιών.  Κάθε τετρακέφαλος πρέπει να δουλέψει μεν πιο συχνά αλλά με μικρότερη αντίσταση κάθε φορά.  Το αποτέλεσμα είναι ότι το μεν καρδιοαναπνευστικό σύστημα επιβαρύνεται αλλά οι τετρακέφαλοι γλιτώνουν κάποιο κόπο.  Αυτό σημαίνει  ότι κουράζετε λιγότερο τους μυς των ποδιών, καθιστώντας το ευκολότερο να κρατήσετε το ρυθμό σας στο ποδήλατο και να τρέξετε με μεγαλύτερη άνεση αργότερα.

Επειδή εμείς οι τριαθλητές (και οι ποδηλάτες) είμαστε αερόβιες μηχανές, μας είναι πιό εύκολο να μάθουμε στο σώμα μας να υπομένει ένα μεγαλύτερο αερόβιο φόρτο παρά ένα μυϊκό φόρτο.  Το γρήγορο στροφάρισμα λοιπόν συμφέρει.

Πηγή  http://cyclingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου