Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2012

5 πράγματα που πρέπει να κάνουμε με τις ταχύτητες

Συνεχίζοντας το θέμα μας με τις ταχύτητες του ποδηλάτου, υπάρχουν 5 βασικά λάθη τα οποία πρέπει να αποφεύγουμε, αν θέλουμε να κρατάμε σε καλή κατάσταση το ποδήλατο μας.



Θυμάμαι στην ποδηλατοπορεία που έγινε στις 13 Μαίου, μετά την ανασυγκρότηση μπροστά απο την Νομαρχία, συνάντησα ένα παιδί που είχε καταφέρει να σπάσει το πίσω σασμάν (βλέπε φώτο) του ποδηλάτου του!

Ξεκινάμε λοιπόν την αρίθμηση:
  1. Όταν αλλάζουμε ταχύτητες, μειώνουμε την πίεση στα πετάλια. Ακριβώς ό,τι κάνουμε όταν αλλάζουμε ταχύτητα στο αυτοκίνητο. Αφήνουμε γκάζι, πατάμε συμπλέκτη, αλλάζουμε ταχύτητα και πάλι γκάζι. Η διαφορά είναι ότι στο ποδήλατο έχουμε 2 "συμπλέκτες", εμπρός και πίσω. Άσχετα λοιπόν αν αλλάζουμε δίσκο εμπρός ή ταχύτητα πίσω, ελαττώνουμε στιγμιαία τη δύναμη στο πεταλάρισμα για να γίνει ομαλά η αλλαγή (και για προφυλάξουμε τα σασμάν απο παραπάνω φθορές)
  2. Ποτέ δεν αλλάζουμε σχέσεις ταυτόχρονα εμπρός και πίσω. Δηλαδή, ή θα αλλάζουμε τους δίσκους εμπρός ή τις ταχύτητες πίσω. Ποτέ και τα 2 μαζί!
  3. Όχι μεγάλο εμπρός και μεγάλο πίσω. Δηλαδή αποφεύγουμε να έχουμε το μεγάλο δίσκο εμπρός και το μεγαλύτερο γρανάζι πίσω. Έτσι το πεταλάρισμα μας γίνεται πολύ βαρύ και φθείρεται χωρίς λόγο η αλυσίδα.
  4. Όχι μικρό εμπρός και μικρό πίσω. Με την ίδια λογική, αποφεύγουμε να έχουμε το μικρότερο δίσκο εμπρός και το μικρότερο γρανάζι πίσω. Εδώ έχουμε παραπάνω θόρυβο (γιατί η αλυσίδα τρίβεται πάνω στο εμπρός σασμάν) και αυξημένη φθορά.
  5. Αλλάζουμε ταχύτητα, μόνο όταν τα πετάλια περιστρέφονται εμπρός. Φαίνεται αστείο, αλλά γίνεται ασυναίσθητα καμιά φορά. Αν κατά λάθος πεταλάρουμε προς τα πίσω, στην καλύτερη θα μπερδευτεί το σασμάν και στην χειρότερη θα βγει η αλυσίδα. Προσοχή λοιπόν!
Καλές βόλτες



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου