Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

Ρυθμίζοντας σωστά τη σέλα του ποδηλάτου μας

Το πιο συνήθες λάθος που κάνουν οι αρχάριοι ποδηλάτες είναι να μην ρυθμίζουν σωστά τη σέλα τους. Αυτό επιφέρει προβλήματα, που θα συζητήσουμε παρακάτω.



Πρώτα όμως ας δούμε πώς μπορούμε να ρυθμίσουμε σωστά τη σέλα μας. Υπάρχουν 3 βασικές ρυθμίσεις, όπως βλέπετε και στη φωτογραφία. Ξεκινάμε με την πιο βασική:

Ρύθμιση σε Ύψος
Πρακτικά, όταν καθόμαστε κανονικά πάνω στη σέλα, θα πρέπει να πατάμε στο έδαφος με τις μύτες των παπουτσιών μας. Αν πατάμε με τα πέλματα ή αν δεν φτάνουμε να πατήσουμε, τότε το ύψος είναι λάθος.

Τι κάνουμε λοιπόν;
Έχοντας φορέσει τα ποδηλατικά μας παπούτσια καβαλάμε το ποδήλατο και κάνουμε ανάποδα πετάλι μέχρι να φτάσει το μπράτσο του δισκοβραχίονα να είναι κάθετο με το έδαφος. Τότε πατάμε με το πίσω μέρος του πέλματος (την φτέρνα) το πετάλι και κοιτάμε να είναι το πόδι εντελώς τεντωμένο.
Θα πρέπει να είμαστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί καθώς χαμηλότερη ή υψηλότερη θέση θα προκαλέσει πόνους σε γόνατα και κλειδώσεις και πόνους στην περιοχή του καβάλου και του προστάτη αντίστοιχα.

Ασφαλίζουμε το λαιμό σέλλας σε αυτή τη θέση καθώς έχουμε τελειώσει με τη ρύθμιση του κάθετου άξονα.

Ρύθμιση σε κλίση
Υπάρχουν πολλές θεωρίες για μικρή κλίση εμπρός ή πίσω της σέλας. Για να είμαστε σίγουροι και ασφαλείς στις βόλτες μας, φροντίζουμε απλά η σέλα να βρίσκεται σε οριζόντια θέση, παράλληλα δηλαδή με το έδαφος.

Ρύθμιση Εμπρός- Πίσω
Αν δείτε απο κάτω τη σέλα, έχει 2 παράλληλες ράγες. Πάνω σε αυτές μπορούμε να "κυλήσουμε" τη σέλα εμπρός ή πίσω σε σχέση με το τιμόνι.

Για ακόμα μια φορά θα κάνουμε ανάποδα πετάλι μέχρι να είναι ο δισκοβραχίονας παράλληλος με το έδαφος και να κοιτάζει προς το εμπρόσθιο μέρος του ποδηλάτου. Εδώ θα πρέπει να μετακινηθεί η σέλλα με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε εάν υποθέσουμε οτι τραβάμε μια κάθετη νοητή γραμμή απο το γόνατο μας, αυτή να περνάει απο τον άξονα του πεταλιού.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι άμεσα συνδεδεμένη με το πόσο άνετα θα είμαστε στην θέση οδήγησης μας. Ρυθμίστε τη σέλλα σε τέτοια θέση ωστε πέρα απο τη νοητή κάθετη γραμμή να είστε άνετα όταν κρατάτε το τιμόνι και να μήν ασκείτε μεγάλη πίεση στα χέρια σας.

Αν παρόλα αυτά δεν έχετε ρυθμίσει σωστά τη σέλα σας, τότε μπορεί να συμβούν τα ακόλουθα:
  • Πολύ ψηλά τοποθετημένη σέλλα θα προκαλέσει πόνους στο οπίσθιο μέρος του γονάτου.
  • Πολύ ψηλά τοποθετημένη σέλλα θα προκαλέσει πόνους στην περιοχή του καβάλου ενώ οι γλουτοί θα κουνιούνται ακατάπαυστα πράγμα αρκετά ενοχλητικό μετά απο λίγα χιλιόμετρα.
  • Πολύ χαμηλά η πολύ εμπρός τοποθετημένη σέλλα θα προκαλέσει πόνους στο εμπρόσθιο μέρος του γονατου.

Η ρύθμιση της σέλλας του είναι κάτι που δέν γίνεται αμέσως. Θα χρειαστείτε κάμποσες βόλτες μέχρι να καταλήξετε στην ιδανική θέση οδήγησης.

Προσοχή λοιπόν στη ρύθμιση και καλές βόλτες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου