Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

Πώς ρυθμίζουμε σωστά το κράνος μας



Στην ποδηλασία, το κράνος είναι το πιο βασικό αξεσουάρ, αυτό που μας παρέχει την μέγιστη παθητική ασφάλεια.
Αν όμως δεν είναι ρυθμισμένο σωστά, τότε κάνει τη μισή δουλειά ή και καθόλου. Ας παραθέσω μερικά βασικά πράγματα

1. Όταν αγοράζουμε ένα κράνος, προσέχουμε να είναι στο νούμερο μας. Αν δεν καλύπτει όλο το κεφάλι μας, είναι μικρό. Αν μπορούμε και το κουνάμε δεξιά-αριστερά είναι μεγάλο για εμάς.



2. Όταν το κράνος είναι στο νούμερο μας, προχωρούμε στη ρύθμιση του.

3. Το κράνος πρέπει να στέκεται οριζόντια, και να καλύπτει το μισό μέτωπο μας. Αν φτάνει πιο πίσω ή πιο μπροστά θέλει ρύθμιση. Το ρυθμίζουμε στη οριζόντια θέση, σφίγγοντας το σύστημα στο πίσω μέρος του κράνους (κάθε μάρκα κράνους, έχει δικό της σύστημα σύσφιξης)

4.Υπάρχουν δύο ζεύγη απο λουράκια δεξιά και αριστερά, που καταλήγουν σε ένα ζευγάρι. Πρέπει να ζεύγη να σχηματίζουν δύο ίδια τρίγωνα, με το σφικτήρα ακριβώς κάτω απο τους λοβούς των αυτιών (στο βίντεο φαίνεται καλύτερα). Αν δεν το έχετε έτσι, τότε η τάση στο κράνος δεξιά και αριστερά είναι άνιση και το κράνος θα σας γλιστράει.

5. Το κράνος πρέπει να κουμπώνει κάτω απο το σαγόνι μας, όχι στο πλάι. Το ρυθμίζουμε ανάλογα.

6. Για να έχουμε τη σωστή τάση στο κούμπωμα, πρέπει να χωράνε απο κάτω 2 δάχτυλα με δυσκολία. Αν δεν μπορούμε να ανοίξουμε το στόμα μας εύκολα, τότε το έχουμε σφίξει υπερβολικά.

7. Όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις, βοηθούν το κράνος να στέκεται σωστά πάνω στο κεφάλι μας και να μη μας ενοχλεί όταν ποδηλατούμε. Σε περίπτωση πτώσης, το κράνος θα παραμείνει πάνω μας και θα μας προστατεύσει.

Προσέξτε το παρακάτω βίντεο

 http://www.youtube.com/watch?v=EcoB6B_a0uo&feature=related

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου